Pædagogisk leder til Molevitten

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er så heldige, at vi skal ansætte en tredje pædagogisk leder i vores klynge, derfor leder vi efter dig…

Hos os er vi kreative, nysgerrige, vægter et godt arbejdsmiljø og en nærværende ledelse højt. Vi holder af faglige dialoger og højlydt undren.

Så er du på udkig efter en spændende stilling, hvor du sammen med lederkollegaer og medarbejdere skaber mest mulig leg, udvikling, trivsel og dannelse for alle børn? Så er det måske dig vi leder efter. 

Om Lyngeklyngen
Lyngeklyngen består af 5 afdelinger med børn i alderen 0-6 år. Lynge er et lokalområde i Allerød Kommune, hvor vi er tæt på hinanden og naturen. Vi har en kompetent bestyrelse og har et godt forældresamarbejde om Lynges børn. Vi arbejder tæt sammen med skolen og SFO´en om at skabe de bedste sammenhænge i børns liv i Lynge. 

I Allerød Kommune arbejder vi ud fra vores Børne- og Ungepolitik ”Leg, læring og trivsel” med dertilhørende underliggende børne- og læringssyn.

Om stillingen
Du bliver den tredje pædagogiske leder der sammen med klyngelederen udgør ledelsesteamet på 4 personer. Der er ansat 60 medarbejdere i klyngen. Du vil i tæt samarbejde med en anden pædagogisk leder skulle varetage ledelsen af Kokkedalens børnehave og vuggestue, samt en ny afdeling af børnehaven liggende i klubbens lokaler. I afdeling Kokkedalen er der plads til 90 børnehavebørn og 36 vuggestue børn fordelt på tre matrikler. 

Stillingen er en lederstilling uden højeste ugentlig arbejdstid, hvor du selv har ansvaret for at planlægge din arbejdstid, herunder at indgå i driften, når der er brug for det. Der er ikke faste børnetimer i stillingen, og vi giver gerne mulighed for fleksibilitet, når ledelsesopgaven tillader det. Vi afholder ugentlige ledermøder med bl.a. sparring, fordeler drift opgaver og har strategiske overvejelser på kort og lang sigt. 

Lidt om Molevitten:
Klyngen har i 2024 særligt fokus på legens betydning og hvordan vi ansatte kan indgå og være mere med i legen. Vi har et udviklings forløb med Legepalettens konsulenter, der kommer flere gange i løbet af året. I år har vi også sat en miniuddannelse i værk for alle vores medhjælpere og pædagogiske assistenter. Vi afholder en årlig personalelørdag, samt 8 - 9 personalemøder om året. 

Vi har et velfungerende MED-udvalg, der kontinuertligt arbejder med at skabe et sundt og trygt arbejdsmiljø, hvilket kan ses i vores nye trivselsmåling og APV, samt aflæses i et lavt og faldende fravær.

Vi arbejder med en kreativitet og fleksibilitet i ledelsesteamet, der giver os mulighed for at rykke ved rammerne for at skabe chancelighed og de bedste læringsmiljøer for alle børn. Vi ønsker at skabe plads til jobbet som pædagogisk leder og ser samarbejdet i teamet som en øvebane, hvor vi hele tiden kan dygtiggøre os og udvikle os sammen.

Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave – at skabe værdi for borgerne. Den pædagogiske leder udøver sin ledelse på baggrund af Allerød Kommunes ledelses- og medarbejdergrundlag, som du kan se på Allerød Kommunes hjemmeside. https://alleroed.dk/kommunen/organisering/alleroed-kommunes-leder-og-medarbejdergrundlag

I Allerød Kommune arbejder vi ud fra vores Børne- og Ungepolitik ”Leg, læring og trivsel” med dertilhørende underliggende Børne- og læringssyn  https://alleroed.dk/borger/familie-boern-og-unge/det-faelles-boerne-og-laeringssyn

Om dig
Først og fremmest tager du ansvar for den pædagogiske og faglige udvikling med fokus på børnene – deres trivsel, dannelse, udvikling og læring. 

  • Du brænder for synlig og nærværende pædagogisk ledelse
  • Du kan give faglig sparring i den pædagogiske hverdag til såvel medarbejdere som forældre
  • Du kan skabe begejstring og i det hele taget sikre en organisatorisk ramme, hvor det pædagogiske personale får optimale muligheder for at reflektere og udvikle evalueringskultur
  • Du vil indgå i et tæt samarbejde i ledelsesteamet og ser det som en styrke at være en del af et stærkt og velfungerende ledelsesteam
  • Du indgår konstruktivt i udviklingen af det tværgående samarbejde mellem dagtilbud og skole
  • Du er stærk i både skriftlig og mundtlig kommunikation, der kan skabe retning og mening i de beslutninger og opgaver, der skal løses
  • Du vægter arbejdet med at skabe et godt arbejdsmiljø med høj social kapital
  • Du har relevant og dokumenteret pædagogisk erfaring og solid pædagogisk viden om dagtilbud – i teori og i praksis
  • Du har mod og lyst til at arbejde i en travl hverdag hvor vi gør noget ved det, der er svært
  • Du har en diplom i ledelse, eller ønsker den, når du er startet hos os.

Vil du vide mere
Du er velkommen til at tage kontakt til os for en dialog om stillingen og evt. en rundvisning. Kontakt klyngeleder Dennis Mathiassen på 40 27 12 11, som glæder sig til at tale med dig.

Læs mere om os på vores hjemmeside https://lyngeklyngen.aula.dk/

Du kan læse hele beskrivelsen om stillingen i job- og personprofilen som pædagogisk leder her: www.alleroed.dk/kommunen/ledige-stillinger.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst. 

Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne.

Her kan du læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag.

Er du interesseret
Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og uddannelsesbevis via linket i annoncen senest d. 24. april 2024. Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Vi forventer at afholde første ansættelsessamtale 6. maj og anden samtale 15. maj. 

Ansøgere, der går videre til anden samtalerunde, skal være indstillet på at gennemføre et testforløb imellem samtalerne.

 Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

 

Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Allerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune, Kokkedalen 7, 3540 Lynge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024688

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet