BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Forløbskoordinator med sygeplejefaglig baggrund til Furesø Kommune
Her er muligheden for at blive borgerens "følgesvend" fra start til slut i komplekse borgerforløb, da vores forløbskoordinator flytter til Jylland. I Furesø kommune arbejder vi ud fra "En borger - en fælles plan", hvor det centrale er borgerens behov og det tætte samarbejde på tværs af enheder.
Som Forløbskoordinator skal du være med til at sikre en tryg og værdig pleje, samt gode overgange mellem sektorer, såvel eksternt som internt. Du vil være tilknyttet myndighedsafdelingen i Center for Sundhed og Seniorliv. Afdelingen består af 30 engagerede og energiske medarbejdere fordelt på flere tværfaglige teams, der løser forskelligartede opgaver inden for hele sundheds- og ældreområdet. Vi sætter pris på en uhøjtidelig omgangstone og er kendt for et godt og uformelt arbejdsmiljø, hvor vi værdsætter hjælpsomhed, faglighed og udvikling. Du vil have reference til lederen af visitationen.
Vi forventer, at du er sygeplejerske med erfaring inden for psykiatri, og det er en fordel, hvis du har en diplomuddannelse indenfor demens. Du vil skulle arbejde med lovgivning - både sundheds- og serviceloven, og det vil derfor være en fordel, hvis du har erfaring med myndighedsopgaver.
Din rolle som forløbskoordinator
Vi oplever flere borgerforløb med en kompleksitet, der kræver en særlig tilgang, udredning og vurdering, for at sikre et godt forløb og det rette tilbud til borgerne og deres pårørende. Borgerne i målgruppen for forløbskoordination kan både være i eget hjem, indlagt på hospital, på rehabiliteringscenter, på plejehjem eller i botilbud. Du skal derfor være indstillet på at varetage opgaver hos borgere, der opholder sig forskellige steder, og i tæt samarbejde med personalet.
Målgruppen af borgere er ikke diagnosespecifik, men kendetegnet ved et pludseligt opstået komplekst sygdomsbillede med et særligt pleje- og omsorgsbehov. Forløbskoordinatoren skal derfor sikre afdækning af borgerens sundhedsfaglige, psykiatriske og socialpædagogiske behov, samt eventuelt behov for fremtidig bolig og værgemål.
Din viden om pleje, omsorg, støtte og pædagogiske tilgang til den enkelte borger skal bidrage til et sikkert og smidigt forløb for borgeren. Vi arbejder ud fra personcentreret omsorg som et naturligt udgangspunkt for igangsætning af handlinger i forløbet, ligesom de pårørende også er en tæt samarbejdspartner.
For at lykkes med opgaven er det vigtigt, at du:
- er praksisfunderet og formår at være i hjem, hvor det er svært at finde den rigtige løsning for borger og pårørende
- ser muligheder og afprøver alternative løsninger.
- Trives i et arbejde med forandringer og problemstillinger indenfor somatikken, demens, psykiatri, senhjerneskade mv.
- Kan træffe beslutninger på et lovgivningsmæssigt grundlag.
- Være og arbejde struktureret, også i dokumentationsopgaver.
- Fungerer i en selvstændig og koordinerende rolle, hvor du følger forløbene helt til dørs.
- Skaber ligeværdige samarbejdsrelationer, og derigennem de gode borgerforløb.
- Har kendskab til undervisningspædagogik.
Vi tilbyder
- Et job med mulighed for at præge og tilrettelægge din arbejdsdag inden for aftalte rammer.
- Gode muligheder for sparring med erfarne kollegaer i hele organisationen og centrets jurist.
- En arbejdsplads i udvikling med fokus på et godt arbejdsfællesskab og de kreative løsninger.
- Tillidsbaseret ledelse, som har høje forventninger til dig som medarbejder.
- Fremsynede kolleger med godt humør og stort engagement.
Er du blevet nysgerrig på os, vores organisation, mål og ambitioner, så er du velkommen til at kontakte leder af visitationen Birgitte Werborg tlf. nr.: 72 16 54 41 eller mail brw5@furesoe.dk. Ansøgningsfrist er den 6. august 2023 kl. 23:59.
Ansættelsessamtaler finder sted den 9. august og evt. 2. samtale den 11. august 2023. Stillingen forventes besat den 1. oktober 2023.
Arbejdsstedet er på Rådhuset, Stiager 2 i Værløse. Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst.
Praktisk
Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.
I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.
Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø gør vi det trygt at blive gammel. Derfor skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for. Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.
Samtidig passer vi på dem, der passer på vores borgere. I vores hverdag har vi fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. I vores opgaveløsning giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere.
Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a94e13ec)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Allerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Visitationen, Stiager, 3500 Værløse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=a94e13ec&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875154